My Delight

MY DELIGHT
2005
Carte d’Or – Anthonys Dream xx
Vallack. Brun. 170 cm.
Äg. Linn & Mats Leneklint


En jättetrevlig häst med ett hjärta av guld. Har varit i min (och pappas) ägo sen hösten 2008. Han är en otroligt trevlig häst med ett hjärta av guld. Jag har haft honom sedan han blev inriden, och hans utveckling har gått rakt upp! Han har under perioder varit jättejobbig att rida, men vi kämpade oss ur de jobbiga tiderna och nu går han bättre än någonsin. Han är med sina 170 cm i mankhöjd ganska stor för mig (jag är lite drygt 158cm), men då jag har haft honom från början känner han alla mina små hjälper. Ruh har verkligen lärt mig att rida med teknik, att rida honom på styrka finns inte på världskartan.


Vi har inte stressat med honom, han är stor och har behövt tid för att växa i sig. Han har tävlat upp tom reg 110 felfritt, men tränar högre. Planen är att han ska gå 120 i mars/april om träningen går som den ska.


Det är jättesvårt att säga hur långt han kan gå. Så det låter jag vara osagt, men det finns mycket fina kvalitéer i denna häst som visar sig mer o mer.