Bloggen framöver..

Som ni säkert har märkt så blir uppdateringen på bloggen bara sämre o sämre. Det beror på att jag har ganska mycket att göra just nu, både med hästarna o skolan.
Det är sista månaden nu innan sommarlovet, vilket betyder att vi har massa prov och inlämningsuppgifter. Lärarna är nämligen riktigt duktiga på att lägga alla saker i slutet av terminerna. Jag har minst ett prov per vecka, plus inlämningar PLUS mina hästar! Haha! Inte nog med det så är det tävling varje helg, så nu blir det mycket att stå i! Jag hoppas att ni har lite förståelse med att uppdatering inte kommer vara på topp fram tills det lugnat ner sig i skolan.

Idag har jag i vilket fall som helst ridit två hästar. Skrittade Ruh en sväng, och trimmade sedan Birdie på gräsbanan. Birdie var väldigt pigg idag, försökte hela tiden med att få henne lugn och att hon gick kvar i samma tempo även om jag lättate på sisten och red på rakt spår. I början ville hon öka, men då gick jag in på volt så hon lugnade ner sig. På slutet fattade hon och gick riktigt fint!

Ruh har haft tre lugna dagar nu, men imorgon får han ett pass på gräsbanan! Grålle är pigg o glad, och längtar efter att få börja komma igång igen. Vi ska be Anna-Lena komma o ta blodprov på onsdag. Börjar även skritta honom då. Har som plan att starta en 1,10 på Jump Club den 17 maj om han är helt igång till dess!