Pilatesboll

Jag fick mig en väldigt bra julklapp i år, som jag kommer använda flitigt och det är nämligen en pilatesboll. Jag hade en sådan för ett antal år sedan, men jag använde den knappt och det slutade med att den hamnade ute i trädgården. Men denna kommer jag använda desto mer, då detta kommer göra mycket för min ridning. Jag är nämligen lite sne i min sist, vilket mest beror på att jag är svagare i höger sidan än vad jag är i vänster. Det har blivit bättre sedan jag började tänka på det, men det är en del kvar att jobba på.

Det var Tina som märkte detta på mig, för i sprången håller jag mitt huvud snett. Jag har, precis som hästarna, ett svagare varv. Så nu jobbar jag mycket på att få en jämnare styrka i min kropp. Jag tränar mycket mage och bål, och nu ska jag även sitta på pilatesbollen så mycket som möjligt. Det är ett jättebra sätt att se om man är sne, är man det så ramlar man av den. Se enkelt är det!

Så nu i fortsättningen när jag ska sitta vid datorn, plugga, titta på tv, läsa bok osv så kommer jag sitta på den istället för på en stol :)

Här ser ni hur sne jag var i somras! Det har dock blivit bättre!

Armbågen som visar min svaga sida...

Fina Grålle!!

Visst är han vacker?!