Underbara hästar!

Min underbara lilla Ruh! Han var så otroligt duktig på träningen idag! Det var tredje gången han hoppade sedan vilan, och han börjar visa mer o mer vad han kan!
Idag hade vi banhoppning på träningen, vilket var väldigt nyttigt. Det var mycket distanser, vi hoppade en serpentin och lite andra övningar.
Ruh var som sagt superduktig idag, när vi hoppade banan var han lugn och sansad, och lyssnade på mig. Han var då mjuk i nacken och hoppade mer med ryggen. Han hoppade så väl att han nästan sköt mig ur sadeln!
Banan låg på ca 1m - 1m10 och han har inga som helst problem med höjden. Nu ska jag lägga ner massor med energi och tid på markarbetet. Det är framförallt där han behöver bli starkare! Om jag får honom stark där, kommer han gå långt!



Haha, gillar pappas kommentar; "Fan, han kan ju hoppa"

Innan vi åkte på träning red jag ut Birdie på Tedavägen. Hon var lika duktig som vanligt, men idag lade jag upp passet lite annorlunda. Idag fick hon galoppera i ett friskare tempo, men fortfarande lika mjuk i nacken. I början blev hon spänd, men efter ett tag slappnade hon av och blev superfin!

Imorgon ska jag rida Birdie, samt promenera med Grålle. Ruh får vila tors, fre då han gått ganska många dagar nu och varit så himla duktig!