Mitt crib!

Nu kommer lite bilder från makeovern av min hall!


Såhär såg det ut innan, organiserat kaos om ni frågar mig.


Laserad panel, guld/vit tapet och guldiga lister


Efter grundmålningen av panelen


Målat lister


Målning av panel klart!


Panelen klar!
 

Målning av panel + väggar klart!


Gråa väggar och vit panel


Välkommen hem till mig!



Garderober och hängare


Bord, två stolar samt en rumsavdelare med hyllor


Speglar för att få lite rymd, ska dock kompletteras med ytterligare 4 stycken
 

Skoförvaringen är nu i en av garderoberna
 
My house by night

Första frukosten med de nya möblerna

Dekoration på bordet
 
Så ser rummet ut nu! Jag är väldigt nöjd med resultatet, det är mycket bättre än innan. Tyvärr får jag inte med mysfaktorn på bilderna, för det är mycket mysigare än vad bilderna visar. Att tillägga så har jag gjort allt jobb själv: planering, tejpning, målning, städning, inhandling av möbler, montering av möbler, möblering osv osv. En riktig kvinna reder sig själv ;) Fick dock hjälp av pappa när jag skulle montera upp bordet på väggen, kändes säkrast så. Men nu är det mesta klart, ska dock kompletteras med detaljer så som nya mattor, foton på väggarna osv. Sedan ska det även in ett kombiskåp med kyl o frys samt en micro. Tanken är nämligen att jag ska ha som mitt egna kryp in, där jag kan äta frukost, förvara min lunch, värma lunch osv. Som en liten egen lägenhet. Tyvärr saknas toalett, och det kommer krävas en hel del övertalning för att få pappa att bygga en sådan...
 
Så i mitt lilla hus har jag nu en kombinerad hall / matplats. Det är på ca 12 kvm. Innan för det har jag mitt rum där jag har säng, soffa, garderober, skrivbord, tv mm. Det är på ca 28 kvm. Så summa kardemumma har jag nu 40 kvm som är min egna yta! Riktigt härligt!