Stallet 2 år idag!

Idag är det hela två år sedan stallet blev färdigbyggt! Tänk vad tiden går fort när man har roligt.
Jag kommer vara evigt tacksam för att mina föräldrar valde att göra denna resa med att bygga stall. Det var en häftig upplevelse och det är underbart att få ha sina favoriter så nära.


Såhär såg det ut när vi flyttade till Smedstorp, augusti 2010

Plattan brinner

Plattan brinner, december 2010

Byggsatsen kom, 11 januari 2011

Byggsats

Efter första dagen med byggnation, i bra många minus och snöstorm

Stallet byggs upp

Taket läggs på
 
Hemmabygge
Skalet klart!
Ytterväggar
Sadelkammaren byggd
Fönster, men ventilation över
Bygge av hagar
Innetaket klart

Nu börjar det se ut som ett stall!

28 januari 2011 var stallet helt färdigbyggt!
Därefter avsattes en vecka för målning
Målning
Ytterskalet klart, dörrar och fönster insatta
Stall Coloni i somras!
Våren 2011 blev även paddocken klar!
Grålle under sitt favoritträd!
Inne i stallet
 
Det som jag gillar allra mest med stallet är att det är så ljust och luftigt. Att det är upp i nock hjälper till väldigt bra med det. Vi har en bred stallgång och hästarna kan hänga ut med huvudet i gången. Vad jag märker på de hästar som bott hos mig så verkar de trivas väldigt bra. Dels mycket utevistelse och sedan stora boxar i ett litet, men rymligt och luftigt stall. Jag är oerhört nöjd!