Fredag

Morgondagens tävling i Lurbo är inställd av arrangören pga smittsamt virus på anläggningen. Skittråkigt!! Hade verkligen sett fram emot att komma ut på tävlingsbanorna igen. Eftersom denna tävling inte blev av så är det ganska länge till nästa, jag jobbar en hel del helger så målet är nu att komma iväg till Vänsta den 21/7. Nästan en månad kvar :(
 
Men nu blir det massa träning fram tills dess istället. Onsdagens träning hos Tina var verkligen nyttig för oss båda. Handlade mycket om att jag ska släppa kontrollen lite mer, låta Sune galoppera och sköta jobbet själv. Jag har varit ett kontrollfreak på honom eftersom han har varit som han varit, man har aldrig riktigt vetat vad han ska göra. Men nu har han ändrat sin inställning, nu hoppar han i alla lägen även om det är titthinder eller inte. Så nu gäller det för mig att släppa hindret med blicken, hålla galoppen och låta honom sköta resten och bara finnas där som stöd. Fick till det riktigt bra på slutet och då visade han verkligen vilken kapacitet han besitter. Som Tina sa, om jag kan låta bli att vara ett kontrollfreak och låta honom sköta uppgiften går han 130 felfritt om ett år. Nu jäklar! Film kommer senare!
 
Igår trimmade jag Grålle på ridbanan, han börjar gå riktigt bra nu. Härligt att han slutat upp med alla dumheter... Nästa onsdag åker jag över till Tina och får lite tips. Nu ska han byggas upp igen men jag hoppas på att vi kan vara ute på tävlingsbanorna i augusti igen. 
Sune joggades lite lugnt på gräsbanan idag och jag har även börjat organisera sadelkammaren. Lite svårt att göra det när man saknar inredning, men den skulle komma på tisdag så det är bara att vänta tills dess!
 
I eftermiddag ska jag till gymmet för ett benpass! Nu ska jag njuta av mina sista dagar på semestern, på måndag är det tillbaka till det normala igen...