Påskträning!

Idag hade jag sovmorgon till 07.20. Vaknade till vid 6-tiden men kunde somna om efter ett tag. Strax innan 8 hoppade jag upp på Sune, blev ett lugnt joggingpass på grusvägarna. Han var ovanligt avslappnad, troligtvis lite trött från igår när han fick galoppera på gräsbanan i snön. Han skötte sig bra och jobbade i en låg form.
 
Grålle var och tränade hos Tina idag. En träningspass som hette duga för oss båda, största passet utan stigbyglar både jobb på marken och över hinder. Det är nämligen så att min sits måste bli bättre, jag håller i mig med knäna och överbenen. Det gör i sin tur att jag trycker på omedvetet i språnget och han blir ännu starkare efter. Jag måste hitta en annan balans i kroppen så jag slappnar av mer och inte trycker på. Lättare sagt än gjort... Men efter att idag jobbat utan stigbyglar fick jag verkligen fokusera på att hitta den rätta balansen. Det blev mycket bättre och språngkurvan blir mer avslappnad och jag stör då inte heller Grålle. Blir att fortsätta jobba mycket på det!
Hoppade något språng på 130, men fokuset idag var på markarbetet. Att få honom rak, han var hur fin som helst! 
 
Nu ska jag gå och plocka in dem om en liten stund. Glöm inte att ställa fram klockan i natt! 
 
På återhörande,
Linn