Sammanfattning av veckan

Dags för en liten uppdatering igen tycker jag! Veckorna går så himla fort, nästa vecka är det dessutom påsk och omställning av klockan. Nu saknas det bara lite plusgrader så kommer nog vårkänslorna på riktigt. 
 
Hästarna har skött sig bra, för det mesta. Sune var och tränade i tisdags, han var väldigt pigg. Han lyckades till och med bocka av mig när vi hoppade fram... Den lilla busen! Han hoppade ett stort språng med mycket rygg och satte därefter av i en bockserie, väggen kom fort och där låg jag. Sträckte till nacken lite men i övrigt gick det bra. Han lugnade ner sig och var väldigt fin på slutet. 
 
I torsdags var han sedan iväg på en pay&jump i Enköping. Hoppade 90cm och fick ett nedslag. Men det gör ingenting, nu börjar man kunna rida honom när man är iväg. Han börjar slappna av och hoppa bättre språng, roligt!
 
På Grålle har jag testat lite olika bett eftersom han är så stark. Idag var jag iväg och hoppade hos Tina, testade då babypelham. Han var verkligen jättefin! Hade mycket bättre koll på honom och han hoppade fantastiska språng. Var uppe och hoppade på 135 hinder, och det kändes inte ens svårt. Gäller bara att hålla koll på yttersidan och hålla galoppen i svängarna så fixar Grålle resten. Slutar aldrig förvånas över hur häftig och fantastisk han är!

En nöjd Grålle efter dagens pass
 
Nu sitter jag och pluggar, vilket jag kommer göra resten av denna lördag plus större delen av imorgon. Har en hemtenta som ska göras och en sista inlämningsuppgift. Båda dessa inom IT-upphandling, därefter är den kursen slut. En rolig och lärorik kurs :)