Ny vecka

Sitter och pysslar med lite kravinsamling just nu. Vi tar fram krav på ett nytt system som ska utformas till en kund, det gäller att täcka alla viktiga delar för att systemet ska bli komplett. 
Ikväll väntar lite läsning om ledarskap! Just nu läser jag två kurser som verkar vara väldigt roliga! Den ena handlar om ledarskap i projekt, skillnaden mellan ledare och chef etc. Den andra handlar om anskaffning av IT-projekt, hantering av krav, skriva kravspecifikation, grafisk modellering etc. Rolig kombination av kurser!
 
Hästarna fick en lugn start på den nya veckan genom löslongering. Grålle tog tillfället i ackt och busade på rätt rejält. Verkar finnas massa energi i den kroppen! Tanken är att jag ska åka iväg till ridhuset med dem, men då transporten ska in på verkstaden på onsdag verkar det få vänta tills nästa vecka. 
 
Har fått lite frågor om hur läget med Grålle är, hur hans framtid ser ut etc. Det enda svaret jag kan ge är: jag vet inte hur hans framtid ser ut! Han har svarat väldigt bra på både medicineringar och behandlingar, så nu väntar igångsättning och fler behandlingar och därefter får vi se. Det verkar lovande, men en sak jag har lärt mig är att man inte ska ropa hej förrän man är över ån. Så vi lever i nuet och tar vara på varje sekund vi får vara tillsammans och göra det vi båda älskar: utvecklas!
 
Sune är en lite svår nöt att knäcka ibland. Ena ridpasset är han hur avspänd som helst, medan dagen efter så är han som en planka. Ska börja varva ridning, longering och tömkörning ännu mer än vad jag gjort innan. Sedan ska även han bli kollad av Coco den 19/2. Han har dessutom fått börja äta KRAFFT Magnesium, ska se om vi kan hjälpa både muskler och mentalitet med det. Han är en av de mest uppmärksammaste hästar jag någonsin suttit på, hoppar till för minsta lilla - men gör aldrig något dumt. Under de 2 åren han har varit hos mig, har han aldrig ens försökt göra något dumt. Utan han är bara otroligt skärpt och litar inte på världen. Folk som inte känner honom tror han är dum, men jag som känner honom vet att han faktiskt blir rädd på riktigt. På en häst som är dum skulle det inte kännas som om hjärtat är påväg att hoppa ut ur kroppen. Lilla skrutten!
 
Plugga från soffan är inte helt fel!