Nu är vi redo!

Idag var Lovisa från Sadelproffsen här och fortsatte prova ut sadlar. Den första jag provade för dagen var den som även fick stanna, nämligen en Santa Cruz Merina. Trots att sadeln är helt ny så satt jag som en smäck och den låg otroligt bra på båda hästarna. 
En sådan blev det, fast i svart! Eftersom den är i kalvskinn får man otroligt fint stöd och man håller sig kvar även på hästar som rör sig mycket och hoppar med mycket power!

En ny transport igår och en ny sadel idag, dags för mig att stänga kontot för denna gång! Men då min gamla sadel ska säljas så kommer det komma lite pengar in också. Den kommer helt enkelt få finansiera den nya.
 

Tavlan där jag skriver upp hur hästarna går varje vecka. 
Grålle i väntan på sadelprovaren.

Ett nytt bett som jag ska testa på Grålle

Sune uppskattar sin plats i stallet - där har han full koll på sin andra hälft.
 
Imorgon ska Grålle få lite nålar av Coco, samt bli kollad så att allt i nacken ligger rätt. Sune har vilodag så resten av dagen ska jag plugga inför tentan som är den 5e juni. Får även ut hemtentan imorgon så helgen är räddad. På fredag tävlar Sune 100 på Jumpclub, och på lördag går Grålle 110.