Vad har hänt sedan sist?

Bloggen har tyvärr glömts bort ett tag nu. Det blir lätt så när man har begränsat med surf och måste lägga det på det absolut viktigaste i ens vardag, som t.ex. skolan. Nu får jag låna ett 4G-modem några dagar, det blev en liten räddare i nöden. 
 
Jag börjar komma i ordning ordentligt här hemma nu. Jag trivs som fisken i vattnet, huset är verkligen hur mysigt som helst och trägolven ger en härlig touch till det hela. Den senaste veckan har en hel del saker inhandlats till hemmet. Det blev en större byrå att ha framför sängen, sedan fick jag även med mig två fårfällar hem från marknaden jag var på i lördags. Den ena var är stor och grå, med riktigt krulliga lockar, ett typiskt gotlandsfår! Den kommer få vara i soffan. Sedan blev det även ett litet mindre, med lite brun ton i det, som ska ligga på hallbänken. Har sedan tidigare ett gråspräckligt i sängen, tycker verkligen om fårfällar! Eftersom jag vill att de ska vara äkta och svenska, så blir det väldigt dyrt.. Men det känns samtidigt som väl investerade pengar.
 
Sune var på Ultuna för 2 veckor sedan för att utreda överbenet hos chefsveterinär Flemming. Har inte kunnat rida Sune på 2 månader eftersom överbenet varit aktivt och han haft jätteont. Nu tog vi röntgenplåtar för att se så det inte var någon fraktur som orsakade det. Det var det inte! Han är inte öm längre, men överbenet är inte helt utläkt. Fick med en salva hem, och ordination om att försiktigt börja sätta igång honom. Nu har han skrittat i 2 veckor och överbenet ser fint ut! Imorgon får alla hästarna nya skor så till slutet på veckan ska vi börja trava om allting ser fortsatt bra ut. 
 
Grålle är i en väldigt bra form. Leker över 130-hinder på träning och tyckte det var jättekul att tävla i Eskilstuna förra helgen. Tävlingssäsongen är över, men nu väntar en vinter med massa styrketräning för att vara i form till 2015. Tror både jag och Grålle ser fram emot den säsongen!
 
Skolan rullar på. Vi skrev tentamen i databasdesign för 2 veckor sedan, så väntar på att få tillbaka den. Nu har två nya kurser börjat, Interaktionsdesign och Objektorienterad Modellering. Båda kurserna hör till mitt huvudämne, som är informatik. Blir spännande att se vad de innehåller. Har börjat läsa om interaktionsdesign och det handlar om hur man formar produkter, tjänster och miljöer med särskilt fokus på dess brukskvaliteér (hur de ska användas). Känns som ett ämne som passar mig!
 
Nu ska jag fortsätta läsa, återkommer med lite bilder från mitt hem så småning om :)
 
Duktiga Grålle i Eskilstuna <3