Det är inte över!

Jag är så oerhört nöjd med hur Grålle presterade igår. Inga konstigheter, bara galoppera runt. Det kändes så skönt att äntligen få till den där nollfelsrundan! Vilken revansch, som en kompis sa!
Jag kände redan när jag red fram att han var oerhört lösgjord och avslappnad. Släppte ner hela halsen och verkligen galopperade genom hela kroppen. Det var längesedan man kände. På framhoppningen gjorde han allting väldigt lätt för sig. Inne på banan satte jag upp en bra galopp, kortade upp tyglarna och styrde. Supportade lagom, utan att bli tjatig. Tog in svängarna och ja, de visade ju sig vara en väldigt bra taktik! Hade snabbaste tiden, detta trots att jag varken red fort eller stressade, utan bara höll galoppen och tog inga överdrivet långa svängar. Finafina Grålle!
 
Just nu är jag i mitten av att packa alla mina saker, samtidigt som skolan kör på i en hög växel och hästarna ska ridas och skötas. Men av någon anledning går alltid väldigt lätt trots detta, kan det vara visdomen om att jag snart bor själv?? Tror de :)
Får nycklarna senast på onsdag, de städar nu måndag och tisdag, men jag hoppas kunna få nycklarna imorgon. Ska bli så spännande med mitt nya hem!
 
Några bilder på en lycklig häst med en lika lycklig ryttare/ägare