Sluttävlat för Sune i år

Ja, tråkigt nog blir det inga fler tävlingar för hans del. Kokko kollade igår igenom båda hästarna. Sune har dragit till en stor muskel på vänster sida, i princip från ryggen till mitten på rumpan. Till detta är överbenet aktivt och han är väldigt öm. Så nu ska han skrittas i 10 dagar, under tiden ska överbenet kylas med lera nattetid och så får han ha skydd i hagen under dagarna. Efter de här 10 dagarna får vi se om han är fortsatt öm eller om vi kan börja sätta igång honom försiktigt. Han fick akupunktur igår som jag hoppas hjälpa läkningsprocessen. 
Jag har själv fått testa på det här med akupunktur några gånger nu, och det har verkligen en fantastisk effekt!
 
Grålle var superfräsch! Lite kortare i halsmusklerna, men ska fortsätta med morotstricket och även se till att han sträcker ut i en lång låg form när jag rider. Ska jobba på stora volter och se till att han sträcker ut. I övrigt var rygg, halskotpelare osv jättefint, skönt!!
Grålle tävlar i Enköping på söndag (110) sedan går han Hamre (100 110) nästa helg. 
 
Idag ska Grålle longeras och Sune får en promenad ut. Men först är det min tur att besöka kiropraktorn! Har inte varit där på en månad, och kroppen har känts väldigt bra! Hoppas på att det inte gått tillbaka allt för mycket :)
 
Nu ska jag jobba med min uppsats, vi hörs!