Min nya pärla

 
Äntligen har jag skaffat mig en ny, ordentlig, bil! Jag har haft min Ford Mondeo under 2 års tid, och den har varit helt okej. Men en nackdel är att jag inte får dra 2000kg med den, vilket gör att jag är beroende av pappas bil när jag ska iväg med båda hästarna. Min plan var att skaffa ny bil när jag fått heltidsjobb. Nu har jag fått det, och det var ett bra läge att sälja min bil eftersom den är relativt nyservad och nybesiktigad. Min bil såldes förvånandsvärt fort, redan i tisdags var den såld. Skönt!
I torsdags blev min nya bil leverarad! Jag har köpt mig en Volkswagen Passat TDI 4Motion. Det är en diesel, 6-växlad manuell, den har 4hjulsdrift och får dra 2 ton. Den uppfyllde alla de "krav" jag hade! Den har haft en ägare innan mig, och har gått 12500 mil. Fullservad och relativt nybesiktigad, vad mer kan man önska sig?
 
Idag har jag haft fullt upp. Min sista "lediga" dag innan jag börjar jobba. I helgen jobbar jag på Rusta och på måndag börjar jag på Basalt! Ska bli så kul! 
Red hästarna tidigt imorse. Grålle skrittades ut (hoppades igår, pigg och fin). Sune red jag på grusvägarna, försökte få ett jämt stöd i munnen men lyckades inte riktigt. Får fortsätta trimma! Efter jag fixat hästarna blev det en sväng in till stan för att köpa foder och mat. Åt en snabb lunch, gjorde klart en individuell uppgift och efter det bar det iväg till Hallstaberg för att hämta en ny hösilagebal. Premiärtur med transporten! OJ så nöjd jag är med mitt köp. Bilen drog släpet tryggt, säkert och oerhört stabilt. Vid 16 var jag hemma igen och satt i studiemöten och handledning under ett par timmar. 
 
Nu ska jag varva ner till Skavlan. Sassa har redan intagit sin plats i soffan, och sover på rygg med tassarna i vädret. Imorgon drar en intensiv tid igång, men det ska samtidigt bli oerhört roligt. Jag tror det kommer bli väldigt värdefullt att få blanda teori och praktik :)
 
Vi hörs!