Only dead fish go with the flow

"If you are not willing to learn, no one can help you.
If you are determined to learn, no one can stop you"
 
I fredags var det en väldigt bra dag för min del. Det blev en sån dag som jag nog alltid kommer att ha kvar i minnet. Minns ni att jag skrev att jag varit på intervjuer? Intervjuerna var med arbetsgivare och i fredags skrev jag på ett avtal om en heltidsanställning som drifttekniker på Basalt!! Jag är så oerhört glad och tacksam över denna möjlighet. Den kommer ge en hejdundrande väg in i en annars väldigt tuff bransch. Men jag är redo. Minst sagt. Jag är redo för nya utmaningar. 
 
Nu undrar ni säkert vad som kommer hända med mina studier? Ni kan vara lugna, de ska jag självklart slutföra. Jag har bara våren kvar innan jag ska göra mitt slutliga exjobb (kandidatuppsats i informatik). Så under våren blir det heltidsstudier, heltidsjobb och så självklart hästarna på det. 
 
I helgen jobbade jag min näst sista helg på rusta. Det är nämligen så att jag sagt upp mig därifrån, eftersom helgerna kommer att behövas till studierna. Känns konstigt att jag inte har så länge kvar där, har trotsallt jobbat där i 2 år nu. Men allting har sin gång!
Igår red jag hästarna och idag longerades de i den värmande solen. Oerhört skönt väder ute! Känns som vår - äntligen! Jag har städat här hemma och nu sitter jag med studierna. Ska korrekturläsa en inlämningsuppgift, se på en film om processmodellering och efter de blir att läsa in sig ännu mer på projektuppgiften. Min plan är att ha så mycket av skolarbetet klart när jag börjar jobba den 2 mars. Kommer nästintill vara klar med de två kurser jag läser just nu. Så rent krasst blir det bara 4 månader med heltidsstudier och heltidsjobb! Men motivationen är på topp så det blir nog inga problem!
 
Min plan är att försöka komma iväg till ridhus antingen i slutet på veckan eller i helgen. Jag hoppas den förkylning som känns vara på ingång bestämmer sig för att låta mig vara frisk. Jag blir sällan sjuk, sist jag var sjuk var nyåret 13/14, men när jag väl blir sjuk blir jag väldigt dålig. Oftast sängliggandes med andningsproblem. Så just nu dricker jag massa vatten och te i hopp om att slippa en förkylning!
 
Längtar tills ridbanan är snöfri och man kan trimma ordentligt hemma igen!