S(H)emester

Semesterveckan går alldeles för fort och det är redan torsdag. Jag fortsätter jobba med mina sysslor på gården och hemma vid huset. Gällande stallet är båda långsidorna målade ute. Igår målade jag alla boxar invändigt med linolja, så nu väntar dagar med torkning. Jag har nu en dörr och båda gavlarna kvar att måla. Sedan ska fönstrena putsat och så kanske jag även målar de vita detaljerna utvändigt på stallet. Känns skönt att jag kommit en bra bit påväg! Varvat med målningen har jag och ena grannen ordat med uppfarten mot vägen. Det har rensats ogräs, grävts upp stenar och lagt dit nya. Det blir riktigt fint!!
 
Lite bilder från min instagram (@leneklant):
I min andra hall har jag en handgjord bänk med en fårfäll. Sedan har jag gjort i ordning hästskorna som ska upp på väggen som dekoration. Bilder på Ruh, Birdie, Grålle, Sune och Lilleman.
"Nej stallet behöver inte målas" sa pappa - Joda, sa jag! Det blir en stor skillnad och vi båda är nöjda med resultatet!
Igår var jag iväg och tränade hos Micke. Grålle var superfräsch och hoppade 110-bana utan problem. Sökte hinder och var en duktig problemlösare som Micke sa! Skönt att vara tillbaka igen! Filmer kommer! Foto: Tessan
 
Idag blir det Västerås med Tessan, dels lite shopping och sedan iväg och hälsa på hennes häst Humlan. Kroppen (eller framförallt min tumme med ett infekterat sår) ska få vila från målningen idag. Imorgon kör jag på igen med gavlarna :)