Uppe på vägen

Helgen gick alldeles för fort. Jag önskar jag haft mer tid att njuta och vara ute i solen, men jag satt för det mesta inne vid kökbordet framför datorn. Anledningen till detta är rapporten i Affärssystem I: Analysmodeller som hade deadline söndag 23:55. Hade dessutom ytterligare en rapport som skulle färdigställas. PLUS en salstentamen som är på fredag som det gäller att ligga i fas till. Kursen i affärssystem har varit väldigt mastig. Den är på 7,5 hp, vi har haft tre indivuella uppsatser på ca 3-5 A4 sidor vardera, inklusive en labbuppgift. Vi har sedan projektrapporten som ska vara en analys av egen vald tillämpning av affärssystem, detta affärssystem ska vara i faktisk användning och man ska sedan skapa en analysmodell. Själva analysen ska göras ur ett relationsperspektiv och man ska även ha med nivåmodellen som stöd i sin analys. I tillägg till detta har vi tentamen. Det är helt galet mycket arbete för en kurs på 7,5hp!!
 
Hästarna har gått bra. Sune fick en tappsko så han har tagit det lite lugnare. Väntar på att Kristian ska ha tid att komma och slå på den igen. Igår var det träning med Grålle för Micke. Gick oerhört bra, även om jag tyckte att Grålle var lite stel. Men han hoppade enkelt, och var en "problemlösare" som Micke kallade det. Hoppade en klurig bana på 110-120 utan några problem. Känns verkligen som vi höjt vår lägsta nivå och tagit stora kliv framåt. Micke tyckte att det var en väsentlig skillnad från första träningen, och han menar att jag kommit upp på vägen, nu gäller det bara att bredda den! Skit kul!
 
Denna vecka är det jobb som vanligt, förutom på fredag när det är tenta som gäller. Helgen ser lugn ut (än så länge). Inga studier som måste göras, utan nästa vecka är det review av artikeln vi skrivit i verksamhetsutvecklings-kursen. Snart är det dags för två nya kurser: Affärssystem II: Utvecklingsmodeller och Fortsättningskurs i programmering. 
 
 
Grålle igår på träningen
 
Nu ska jag fortsätta plugga!