Hösten.

Vilken årstid är er favorit? Min är just nu. Hösten. 
 
Många anser att hösten är så jobbig, det börjar bli mörkt, det är kallt, grått och trist. Men jag tycker helt tvärtom. Den friska luften, de fina vyerna, de gula löven och de mysiga kvällarna när man får krypa ner i soffan med tända ljus, är fantatiska. Just den friska, nästan lite kalla luften gör så gott för själen. Den piggar upp och fyller på med oerhört viktig energi. Jag kan erkänna att jag dock inte gillar mörkret. Jag hade gärna haft det ljust till åtminstonde kl 20 på kvällarna så man hinner rida och fixa med hästarna medan det är ljust. 
 
Jag ser fram emot hela hösten och det som kommer. Oktober var lite av en mellanmånad, en månad som jag ägnade åt jobb, studier och hästar. I november börjar man känna att det snart är jul. Man åker på julmarknader, börjar planera julklappar och ser hur julskyltningen tar plats i butikerna. Att jag ser fram extra mycket tills november i år, är mest för att jag ska åka iväg på en spa-weekend till Dalarna. Jag var hemma hela sommaren, och känner att jag vill ha lite miljöombyte. Eftersom jag är en riktig lantis, så väljer jag att åka där det är ännu mera skog och kanske ännu vackarare vyer. Det ska bli så skönt att få skämma bort sig själv under en helg med massage, spabad och mängder av god mat. Oj vad jag längtar!
 
 
 
I mitten av november är det Julmarknad på Färna Herrgård. Det har blivit lite av en tradition av att vi åker dit. Vi brukar möta upp farmor och farfar för att tillsammans strosa runt och titta på allt fint hantverk. I år blir det annorlunda, eftersom farfar inte kommer finnas med oss. Men, en tradition är en tradition, och till Färna ska jag!