Söndagsinlägg

Det är typiskt aprilväder just nu, ena sekunden är det strålande sol men nästa gång man tittar ut så snöar det. Jag hoppas vädret kan stabilisera sig lite och bjuda på mycket sol.
 
Veckorna går så fort, timmarna på jobbet flyger förbi innan man knappt hinner blinka. Men som man säger, tiden går fort när man har roligt och vi har verkligen roligt på jobbet. Vi har blivit ett härligt gäng på driften och med nya uppdelningar inom avdelningen har det blivit ännu tydligare vad var och en jobbar med och det gör att vi blivit mer effektiva. Härligt!
 
Träningen med hästarna går bra. Rider ut mycket och jobbar på konditionen, men försöker trimma på ridbanan minst 2ggr/veckan. Hästarna uppskattar verkligen att få vara ute och galoppera mycket, både deras och min motivation är på topp när vi sedan jobbar på detaljerna. 
Idag trimmade jag Grålle på ridbanan, stora delen av passet red jag utan stigbyglar. Man märker hur mycket han fuskar när man verkligen kommer åt honom. Det var ett nyttigt pass där vi fokuserade på lösgjordhet. Sune longerades, han har varit så fin när jag ridit denna vecka så jag tyckte han förtjänade ett ryttarfritt pass. 
 
Idag var jag även och tränade Crossfit, så jag kan lova att jag kommer ha träningsvärk imorgon. Men det var riktigt kul och jag kommer verkligen fortsätta med det! Dock måste man gå en baskurs först, och den gick inte förrän i augusti men jag får träna på egenhand fram tills dess! 
 
Nu går vi snart in på aprils sista vecka. Jag har en HLR-utbildning på fredag och Grålle tävlar i Västerås på lördag. I övrigt kommer dagarna se ut som vanligt med jobb, stall, hästar, hund och katt. Förhoppningsvis hinner jag med lite träning däremellan också. Måste komma igång med löpningen igen eftersom jag springer ett lopp med jobbet i mitten på maj, visserligen är det endast 5km men vill vänja benhinnorna så jag inte får benhinneinflammation igen. Nu när det är ljust på kvällarna hinner man med att springa efter man kommer hem från stallet, riktigt härligt!