Bilder från i tisdags!

Bästa Theresé Karlsson som fotat :-D
Är bortskämd med en bästa vän som både ställer upp som hästskötare och fotograf!
Häst med humör
Från skritt till galopp, alltid lika glad Grålle
Vi jobbade med att få upp huvudet och mer aktiva bekben
Fokus på nästa hinder!
Skutt!
Mycket beröm till hästarna är viktigt!
 
Anita förklarar hur jag ska tänka på Grålle, som är annorlunda mot Sune. Lätt sits, mjuk och jämn hand, hög form och kvick för skänkeln. För Grålle är det jobbigt att ställa om, så det är korta "intervaller" som gäller. Han tar det bra, och var mycket bättre redan i tisdags. Får vi till det kommer hoppningen bli mycket lättare!
 
Lugn och stabil...
Det gäller att ha balans!
Fokus!
Fighting face!
Stabil igen..
Så kommer det en bom igen...
Bäst att ta i
Paus och taktiksnack med Anita
Viktigt att titta in i kameran!
In action!
 
Sune är fokus att få jämn i båda varven och framförallt stärka upp vänster bakben. Han vill gärna ta bettet och springa, men det får han absolut inte göra. Även på honom är det en lätt hand, men att fånga upp så fort han försöker ta bettet ifrån mig. Framförallt gäller det för mig att stå i lättare sits för att vara mer följsam när han hoppar och far! MYCKET JOBB! Men wow så roligt det är!
 
Som Anita säger, hästarna med det där lilla extra är svåra huvudet. Men hon menar när man får ordning på dem blir de svårslagna. Anita tycker mitt hästmaterial är otroligt bra, men att jag har massa att jobba med. Men det är ju också därför jag har de hästar som jag har, och framförallt varför jag älskar det jag håller på med. Anita utmanar oss hela tiden och vi kommer så mycket framåt. Jag har lärt mig nått enormt sedan jag började träna för henne! Min motivation är ENORM och jag vill bara rida, rida och rida hela dagarna.