Träningen för Anita har gett MASSOR!

Två dagars träning för Anita med två hästar varje dag, det känns i kroppen ska ni veta! Men OJ så mycket vi lärt oss! 
 
Grålle fick jobba hårt igår, men idag var det mycket lättare. Vi jobbar med att få honom mer på bakbenen och mer energi uppåt än framåt. Han blir ganska lätt lång och tung i handen, så nu har vi tränat på att ha mer aktivitet i bakbenen och det blir ju både lättare och roligare för honom. Han kändes som en helt ny häst och träningen har verkligen gett oss massor!
Sune var en bandit igår. Han är svag i vänster bakben och vill inte gärna vikt där. Men vi måste få till det för att vi ska kunna hoppa. Även med honom jobbar vi med att få aktiva bakben, men även att han inte ska försöka ta bettet och försvinna från mig. Måste hela tiden känna att han inte har för mycket stöd på bettet utan att han är ärligt framme för skänkeln. Igår flög jag dessutom av honom, haha. Sånt som händer! Men idag gick det super!
 
Träningen för Anita ger verkligen massor. Jag får ändra ridningen helt men samtidigt känner jag hur mycket lättare det blir, och hur mycket bättre hästarna går! Så glad att jag fick tips om henne!
 
Nu ska hästarna få ett par dagars vila. Grålle tävlar i helgen på Jump Club, så honom ska jag checka av på fredag men inget för ansträngande. Han går 115 på lördag och 110 (lag) på söndag. Riktigt taggad!
 
Mina fina <3