Sportriders dag 2

120 A0:A0: 4 fel
Grålle hoppade väldigt bra, kom utifrån på alla oxrar och kom rätt på alla distanser. Jag tappade yttersidan till trekombinationen och Grålle var inte helt med på vad han skulle göra, så då fick jag lägga en volt. Men i övrigt en väldigt bra runda och framförallt en bra känsla. Nu har vi börjat komma in på höjden och den tekniska delen. Jag har honom bättre för skänkeln och mer power i galoppen. Då kommer vi bättre på distanserna och får bättre språng på oxrarna. Nyttigt att jag får mig lite tankeställare ibland, de 4 felen var helt mitt fel. När jag rider helt rätt då går Grålle felfritt - så "enkelt" är det. Med andra ord lär vi oss massor hela tiden. 
 
 
 
Över lag är jag väldigt nöjd med helgen, två av tre möjliga placeringar är inte fyskam. Vi har verkligen kommit ett stort steg framåt och det känns som om jag kunnat anammat Anitas-tänk på tävlingsbanan ganska bra. Det var mycket lättare att rida när han var lite mer "uppåt" än att han bara blev lång och att man inte hade så mycket i handen. Ser fram emot fortsatt träning och de kommande tävlingarna. Duktiga Grålle!!!