Slaskväder och lera...

Jag tänker att jag ska uppdatera flera gånger under veckan, men jag tar mig inte riktigt tiden att faktiskt skriva ihop något. Hästarna har haft en lugnare vecka med tanke på det slaskväder som varit. Nu är snön i alla fall borta och det går att använda ridbanan igen, även om den än är blöt. Grålle har jag bestämt ska få en lugn period, och ska bara skrittas minst 2 veckor framöver. Med tanke på hans nacke vill jag inte ställa av honom helt, utan att skritta i låg form hjälper honom att slappna av ordentligt. Sune däremot ska trimmas ordentligt. Han är anmäld till seriehoppningen den 4 december, och startar där 85 cm. Hans första "tävling" i år. Har inga förväntningar alls utan vill bara att han ska få komma ut och miljöträna inför nästa år. 
 
Veckan kommer vara "som vanligt" med jobb och stall. Till helgen väntar dock ett besök på Friends Arena och Sweden International Horse Show. Jag har bara varit och tittat när det var i Globen, så blir spännande att se hur det är i Friends! Ska även försöka hinna adventspynta lite i veckan, dags att plocka fram lite ljusstakar och byta gardiner. Mysigt :-)
 
Nu väntar lite sömn för mig och djuren. Upp tidigt imorgon för arbete i Uppsala. Kommer även berätta en rolig sak under början av veckan, så håll utkik!
Min första storhäst, Ruh