Sista semesterdagen

Sista semesterdagen idag. REDAN. Efter om jag hunnit både ta det lugnt och hittat på spontana saker så har semestern gått fort. Inte en dag har varit långtråkig utan jag har hittat på saker, stort som smått. Väldigt glad att jag byggt mig ett nytt skrivbord (som jag dessutom är toknöjd med), hunnit spendera tid med både vänner och familj samt kunnat vara mycket i stallet. Men, på måndag är det återigen dags för att ta vara på den akademiska utbildningen och hjälpa kollegorna med IT-relaterade problem. För även om jag gillar ledig tid, så tycker jag om mitt vardagliga liv med rutiner och varierande innehåll. 
 
Igår åkte Sune med på träning hos Helena. Han skötte sig fint, även om han fjantade sig vid murdelen. Men i övrigt skötte han sig bra och kändes fin. Igår var första gången jag fick känslan av att han verkligen börjar bli stark i kroppen och göra fantastiska språng, ni vet, språng som är avslappnade, fyllda med power och styrka. Fantastisk känsla. Tänk vilken utveckling han gjort detta år, från att börja hoppa 85cm på klubbtävlingar till att nu gå 110/115 på regionala tävlingar. Hans självförtroende har vuxit, han har blivit starkare och mer muskulös, han är inte alls lika tittig, han börjar spänna av och det viktigaste av allt - HAN TYCKER DET ÄR ROLIGT! Bästa Sune!
 
~ Träningen igår ~

 
Jag är stolt över den resa vi gjort hittills. Vi har gjort rätt. Vi har gjort i lagom takt. Vi tänjer på gränserna och vi utvecklas tillsammans. Än är jag inte nöjd - vi båda kan mer. Det ska vi bevisa :-)
 
Grålle fortsätter ridas, han är pigg och glad! Han visar inga tecken på att ha ont, så vi får se vad som sägs på måndag. Hoppfull, men ändå realistisk. 
~ En dag på vallen ~
Ikväll väntar en provridning med Tessan som ska köpa häst igen! (JUBEL!!) Därefter lite mys med grabbarna och sedan umgås med vännerna. Imorgon ska hästarna flyttas och helgen kommer ägnas åt att komma i ordning och bli hemmastadgade i det nya stallet. Tror Grålle kommer älska att dela stall med ett sto som också är gråskimmel, och Sune kommer få sig en islänning i boxen mittemot, tror detta kommer bli bra - riktigt bra till och med! Nu ska jag och Björne knata över till stallet hemma och leta IKEA-påsar, vi hörs!