Tillbakablick 8: Stallet fick ett tak

Stommen växte och växte, det tog inte många dagar innan man kunde se att det faktiskt var ett stall som höll på att byggas. När alla bärande delar av stallet var på plats, lade de på en vävpapp och därefter var det dags att lägga tak. Vi valde ett svart plåttak, av den enkla anledningen att det är lättskött och skulle passa bäst. Plåten levererades i större bitar och det tog inte lång tid innan stallet hade fått sig ett tak.
 
Stommen
Slitens lampa lyser
Vävpapp på plats, dags för tak
Taket klart!
 
Jag minns hur spännande det var att komma hem för att se hur långt de hade kommit. Jag vågade inte går ner själv till stallet kommer jag ihåg, så jag fick tjata på mamma och pappa att de skulle följa med så jag kunde titta och fota. Haha, tänk vad man kommer ihåg! 

Vips sa det så hade byggnaden ett tak och det var dags att fortsätta med väggarna...
 
0 kommentarer publicerat i Tillbakablick
Taggar: bruksbalken, bygga stall, byggnation, byggsats, dröm, familjestall, gård, hästgård, stallbygge, tillbakablick