Favoritövningar

Jag tänkte nämna några av mina favoritövningar som jag gärna använder när jag ska blanda in bommar och hinder i träningen. 
 
Studs! Alltid nyttigt för både häst och ryttare. Kan ridas både på böjt och rakt spår.
Små kuber, kan man använda på så många olika sätt
5 1/2, trav in, ett galoppsprång och oxer ut. Bra om man vill få lite höjd och längd i hästarna.
Småhinder av olika slag
Småhinder, både räcke och oxrar
Serie med bom - räcke - bom - räcke - bom osv
Små kuber, som kan användas både på böjt och rakt spår
Travhoppning, alltid bra styrketräning!
 
 
Hästar: Camir S, Munsboro Loyd, Birdie Path och Cyanid.
Foto: TK Equestrian Photo/Privat
 
Jag tycker om att variera vilka övningar jag har. Nu när jag regelbundet är hos Helena tränar vi många roliga övningar och jag plockar med mig många idéer. Jag tänkte att jag regelbundet ska tipsa er om bra övningar jag testat på. 
0 kommentarer publicerat i Tips
Taggar: bommar, hinder, hoppning, häst, markarbete, serier, studs, travhoppning, övningar