Bra utomhuspremiär!

Hästarna gjorde sin första utomhustävling i helgen som var, hos Sportriders. De bjöd på 3 av 4 felfria rundor och 2 rosetter med hem. Sune började lördagen med att vara felfri i 110, en kämparrunda där han tyckte det var läskigt men ändå tillräckligt kvick i tassarna. Grålle var sedan felfri i 120 och placerad dessutom, även om jag endast red för att vi skulle ta oss runt. På söndagen var det för mycket spöken i Sunes huvud, han tog bettet och stack så efter hinder nummer 4 hoppade han nummer 1 igen, och så får man ju inte göra 😆 Grålle gick in och räddade upp dagen med ytterligare en felfri runda i 120. 
 
Helgen var givande och jag fick till bra ridning. Gjorde en tabbe på Grålle på lördagen, blev lite för okänslig och det fick jag sota för direkt. Men vi var ganska snabbt tillbaka i rytmen, och på söndagen gjorde jag inte det misstaget. Grålle är betydligt känsligare än man kan tro. Vi har fått betsla ner till kulbett och plockat bort sporrarna, han verkar nu nu mer tillfreds med utrustningen. Detsamma gäller faktiskt Sune, han går nu på ett tredelat bett och utan sporrar. Vinterns träning har gjort dem både mer skolade på marken men även mer känsliga för hjälperna.
 
Grålles filmer
 
 
 
Hästarna är i full gång och jag arbetar mer än 100% varje vecka, jag är heltid på konsultuppdraget samt IT-ansvarig så mycket som det behövs. Det är nu sista veckan på uppdraget och även om det har varit både roligt och lärorikt så ska det bli skönt att komma tillbaka till kontoret och ta tag i alla puckar som väntar där.