Fin Bombus i helgen

I helgen red jag Bombus både lördag och söndag, detta eftersom jag inte red något i veckan då marken frös. Jag har fortsatt longerat innan jag hoppar upp, eftersom det fortsatt finns mycket bus i henne. Dock kändes det som om det blir mindre och mindre. I söndags longerade jag bara lite i trav, sparade på krutet tills jag satt i sadeln. 
Hon har känts fin i helgen. Jag har börjat lära mig när det finns risk för bockningar, och det är när hon inte tänker framåt utan vill gå lite bakom handen. Så fort man får henne att tänka framåt så spänner hon av direkt. 
Galopperade några varv i helgen också, galoppfattningarna blir bättre och bättre. I galoppen blir hon lite trutig i munnen, men det tror jag beror på att hon inte riktigt orkar hålla bakbenen på plats. Det kommer nog ge med sig när hon både får kondition och styrka. Hon känns överlag väldigt trevlig och är verkligen den typen av häst som passar mig. Jag kan sitta väldigt still och jobba henne mer på teknik, och hon själv tycker det är bäst så. Desto mer stilla man sitter desto bättre tycker hon att det är.
I början av veckan blir det lite lugnare för henne, återhämta sig lite efter helgen. Återkommer med hur denna veckans plan ser ut 😊