Sista dagarna på vintern

Det är redan mitten av veckan och det är riktigt vårväder ute. Det är över 10 grader ute och solen skiner - vilken lyx såhär i februari. 
Hästarna njuter av det fina vädret, och de båda fäller något kopiöst! De tycker också det är vår, jag hoppas vi slipper bakslag. På fredag är det dessutom mars, vilket är en vårmånad!
 
Igår gick jag en promenad med Bombus, mjuka grusvägar och vi gick så vi fick lite backträning också. Hon var väldigt pigg och glad - alltid härligt med lyckliga hästar! Dumle har fortsatt vila, men ska i nästa vecka få på sig framskor - steg 1 i resan mot 3-årstestet!
Jag har alltid träns och longeringslina när jag promenerar mina hästar. Rätt som det är kan de flyga i luften eller börja busa, då är det alltid skönt att ha lite utrymme att kunna hantera dem på ett säkert sätt.
0 kommentarer publicerat i Min vardag
Taggar: 3-åring, 3-årstest, igångsättning, vårkänslor