Mina stallskor

Jag är mycket för att de kläder och skor jag använder i stallet ska vara bra sett till funktion (andas, vattentäta osv). Dessutom har jag kläder som jag tycker fungerar bättre än andra, så de sliter jag lite extra på.
 
När det kommer till skor så tycker jag att det är svårt att hitta bra skor. Jag har dessutom hallux valgus, en åkomma på mina fötter, som gör att jag har svårt att hitta skor som jag inte får ont i fötterna av. Men, jag har ett par skor som fungerar toppen - det är mina stallskor. 
 
Jag använder dem i princip jämt, inte lika mycket den kalla tiden på året, men annars. Jag både rider i dem, använder dem vid allt annat stallarbete som att mocka osv, men även för att gå ut med hunden i.
 
Nu har jag kommit till det läge att de börjar bli dags att byta ut. De läcker in vatten, de ger inte så mycket stöd då de "säckat ihop", dragkedjan åker ner, utseendemässigt har de gjort sitt för länge sen, det är till och med hål under skorna så jag får in grus. Men det tar emot att slänga dem. De är ju SÅ sköna och det tar sådan tid att få nya skor till samma nivå. 
 
Utseendet har gjort sitt
Jag har hål under skorna, vilket gör att jag får in smågrus som jag sedan går runt med
 
Vad är det som gör att man inte skaffar sig ett par nya? Så man slipper gå på grus eller bli blöt om fötterna?
 
På granngården finns det flera nya kandidater, t.ex. denna från Ariat eller varför inte den här från Hansbo. Även om det går mot varmare årstider, så jag använder mina ridstövlar vid ridning, så tycker jag om nättare skor som inte blir så tunga på foten. 
 
Vilka ridskor föredrar ni?
0 kommentarer publicerat i Tips
Taggar: ridskor, ridutrustning, stallskor, tips