Full fart!

Idag har jag hållit igång sedan kl. 05,30 så nu börjar kroppen bli lite trött. Jag hade stallet imorse, så jag fodrade, mockade o släppte ut. Sedan blev det en snabb frukost innan jag gick ut för att rida Ruh innan skolan. Red på åkern och det blev mycket övergångar, tempoväxlingar osv. Ruh var riktigt duktig!
Sedan blev det en dusch, för att sedan åka in till skolan.

När jag sedan kom hem red jag Grålle. Blev liknande arbete som med Ruh. Även han var duktig! Han högg tag i bettet några gånger, men det är mest att ignorera o rida vidare!

Inte nog med att detta så skulle vi fixa bland fodret o bära in 60 balar hö + 10 balar halm. Till det hade jag dock mamma o pappa till hjälp, så det gick väldigt smidigt! Så nu har vi mat så det räcker åtminstone en dryg månad framåt :)


Pappa fixade även upp en hylla till radion!


Spolspiltan får agera förvaringsutrymme tillsvidare eftersom...


... den 4e boxen är full med hö o halm!


Fick även upp en hängare till sadelgjordarna


Självklart samma stil som alla hängare


Som jag berättat tidigare så har vi även en stor lada, så en del kanske undrar varför vi inte har hö/halmen där!? Svaret på den frågan är att köpet av marken (inkl. ladan) inte är helt klart än. Det är fortfarande inne hos lantmäteriet, men de kommer i slutet av mars o sätter ut markeringarna.
Men sedan när köpet är klart, och ladan är vår så kommer vi köpa en bal-vagn full med hö. Vi kommer då har grovförvaringen där, och sedan en del balar i stallet. Då kommer vi även flytta tillbaka så vi har allt foder i den 4e boxen.

I sommar kommer vi även bygga ett separat förråd några meter från stallet. Men först måste vi vänta på att all snö försvinner...