Måndag 20/8

Idag har jag gjort lite allt möjligt. Ridit 4 hästar: Spindeln, Eddy, Krut och Grålle. De tre förstnämna är Tinas och alla reds ut. Grålle kände jag på lite i paddocken, ville mest att han skulle få jobba igenom kroppen lite inför imorgon. Kändes fin!
 
Annars idag har jag städat stallet dvs slängt massa skräp, sopat rent i foderboxen, fixat snyggare i sadelkammaren osv. Mest lite småfix som jag stört mig på men inte hunnit fixa. Men nu är det fixat, riktigt skönt. 
Sedan har jag o pappa även burit in 75 balar hö, lämnade transporten igår och idag hämtade vi den välfylld hos Tjursåker Gård. Helt perfekt, kunde inte ha en bättre leverantör! Så när vi även bar in höt passade jag på att packa lite kassar som pappa sedan körde upp. 
Har även hunnit dammsuga mitt hus, plockat undan och gjort det fint. Passar på att fixa allting precis så som jag vill ha det nu när jag faktiskt har tid. Hade tänkt springa nu på kvällen, men då jag har ont i halsen fick det bli ett bål/mage-pass på pilatesbollen istället. Hoppas på att mitt te gör under så jag känner mig friskus imorgon!
 
Planen för morgondagen är att åka till Mustang. Tina kommer över och plockar upp oss strax efter 11, då även hon ska ha med sig en häst. Ska bli spännande att se vad de säger, alltid lika lärorikt att åka dit!
 
Får bli en bild på en av Tinas fina hästar! Little Canon "Kanonen"
Bilden är från i våras och tagen av Theresé Karlsson