Grabbarnas starter

I resultatlistorna ser det inte så bra ut, men jag är nöjd med hästarnas starter på Jump Club. Sune fick sin svåraste uppgift hittills: gå direkt in i en regional 1m med massor av titthinder. MEN, han skötte sig bra. Han blir lite svårstyrd ibland, men nu hoppar han avspända språng och är inte alls lika tittig. Nu ska vi bara få bukt på ridningen mellan hinderna också. Ska även låta Hans kolla upp tänderna på honom, eftersom detta är ett återkommande problem på både tävling och träning. Lika bra att kika! Ska dessutom köpa en vadderad luva till honom. Lyckades inte få i propparna i öronen på honom igår. Jag upplever att han blir lugnare och mer fokucerad när han inte hör lika mycket ljud. Han är extremt försiktig om sina öron, i början var till till och med och tränsa honom. Men för att inte bråka med honom, så får jag investera i en ny luva!

Grålle fick tävla på gräsbanan idag. Efter 1an försökte han som vanligt att bråka vid utgången men det fick jag lätt ur honom. Till 7an tappade jag sedan yttersidan och så bussig som är han, så passade han på att lära mig en läxa. Gjorde en volt och kom på igen och hoppade även resten felfritt. Ett plus för att han hoppade oxer-räcke kombinationen från utgången utan att ens försöka bråka!! Det tar sig!
 
CYANID 100:

CAMIR S 110:
 

 Bilder från filmerna

Läskigt ställe enligt Sune

Fint språng!

Klapp på duktig häst!

Hoppa kan han!

Och snygg är han
Grålle bjuder på sin kapacitet igen