57 arbetade timmar på 6 dagar

Idag är jag oplanerat ledig. Planen var att jobba hela helgen, men jag och min kollega blev klara med alla uppgifter igår vilket ledde till en ledig dag idag. OJ så uppskattat!
 
Så idag gör jag aktiviteter som jag inte hunnit med de senaste dagarna; städa, laga mat, tvätta, och inte minst studera. I fredags hade jag handledning gällande kandidatuppsatsen, och jag fick värdefulla tips. Ett var att hitta kärnan i mitt arbete och jobba utifrån den. Efter lite bollande med idéer tror jag att jag hittat rätt. "Vilka effekter uppstår vid införande av en CMDB?" är en av frågorna som ställs under arbetet. Ska bli spännande att se vart detta leder. 
 
Efter att ha kommit hem sent på kvällarna de tre senaste dagarna var det skönt att få vara hos hästarna i dagsljus. Att solen dessutom sken gjorde det ännu bättre. Tyvärr har Grålle tappat en sko och Sune är lite knackig, så det blev mest promenader och mys. Sune gick omkull i hagen förra veckan, han blev svullen i vänster bakknä och några dagar senare var han halt fram. Hältan är borta, men han markerar fortfarande fram av någon anledning. Troligtvis kan det vara för att han avlastar bakknäet. Ska ringa en equiterpuet imorgon och be henne komma och undersöka honom. Det brukar vara en bra början innan man går vidare till veterinären. Grålle är pigg och glad, så förhoppningen är att Kristian kan komma och slå på skon i början på veckan. 
 
Bild från i torsdags, när jag var på Coromatic Open House 2015. Oerhört bra föreläsningar och goda tryfflar :-)
Hösten. Min favoritårstid. (Min iPhone 4 tar dock väldigt dåliga bilder...)
 
 
Nu ska jag återgå till studierna. Snart blir det en kopp kaffe i höstsolen, man måste passa på och njuta när man väl kan! 
På återhörande!