Mitt i semestern

Det är mitt i semestern för min del. Vädret har varit på topp, de två senaste dagarna har det varit lite svalare vilket bara har varit skönt. För mycket sol och värme tycker jag faktiskt bara bli jobbigt. 
 
Semestern har inneburit vila, mindre utflykter, småprojekt och såklart hästar. Jag har försökt så mycket som möjligt att koppla bort jobbet, jag känner verkligen att jag behöver det. Det har dock varit svårt då jag dagligen får arbetsrelaterade frågor, men jag har försökt minska dem. Semester måste få vara just semester.
 
Det har blivit lite mindre utflykter hittills under semestern. Till att börja med var vi till Örebro för mentaltest med Björne. Det var riktigt intressant och Björne var oerhört duktig. Riktigt kul att se att man har en trygg och stabil hund! Någon dag senare var vi till Skinnskatteberg för att träffa farmor och hjälpa henne flytta. I måndags åkte vi till Mariefred för att besöka både Gripsholms slott och Taxinge slott. Vi gick en guidad visning på Gripsholms slott som var intressant, och jag säger bara, wow vilka vackra golv och dörrar det var i slottet! På Taxinge åt vi en god lunch/fika innan vi åkte hemåt igen. Förra fredagen åkte vi båt till Strängnäs och åt en god middag i hamnen. Det är något visst med att åka båt när det är en perfekt sommarkväll!
 
Mina småprojekt har gått bra. Kökssoffan har blivit vit och fått en ny klädsel. Nu väntar att sy nya kuddar och hitta en fin fårfäll till den. Den gamla symaskinen har fått en ny skiva och fungerar som skrivbord. Dock är jag inte helt färdig, då jag inte helt bestämt mig för vart den ska stå och om jag ska göra skivan mindre. Så det ska jag klura på ett tag till.
 
Hästarna går väldigt bra just nu. Vi trimmar på som tidigare med fokus på de punkter som Anita hittat. Sune märker man stor skillnad på, medan Grålle måste jag vara superfokuserad och det är en svår balansgång mellan att han går super tills han blir tjurig. Så där gäller det att ha en finkänslighet som heter duga! Igår kämpade jag tillsammans med Rebecca och Alex, som äger gården där hästarna står, med nya sommarhagar. Rebecca och Alex trög ner stolp med grävmaskinen och jag skruvade isolatorer. Det flöt på bra, men trots att vi höll på mellan 17-23 så blev vi inte klara. Det är med andra ord en stor hage hästarna ska få! Vi satte upp 126 stolp och fler behövs. Men skönt att det gick att trycka ner dem, det sparade mycket tid!
 
I övrigt spenderar jag och Björne mycket tid i trädgården. Det är perfekt eftersom den är inhängnad och Björne kan där springa fritt och leka. 
 
Lite bilder av min semester!
Ett av mina småprojekt: kökssoffa
Björne har haft besök i trädgården
Kökssoffan efter målning och ny klädsel
Vi hade tacokväll hos bästa vännen
Har fikat i trädgården tillsammans med grannen
Åkt båt till Strängnäs
Fikat ännu lite mer med grannen
Varit på Gripsholms Slott
Ätit kakor på Taxinge Slott
Fixat nya hagar till hästarna