Mörkret är här

Då är mörkret här på riktigt i och med att vi ställde om till vintertid i natt. Tidigare har jag hunnit rida båda hästarna när det är ljust, men nu blir det väldigt svårt så nu är det dags för pannlampan att lysa upp vår väg. 
 
Idag har jag trimmat båda hästarna. Sune var först ut, han skötte sig bra! Hoppade lite småhinder, med sockerbitar och en blå presenning under. Den riktiga vattenmattan var kvar i stallet när jag var hem och red. Men han skötte sig bra och hoppade titthinderna med lite övertalning. Kommer lägga in mer och mer titthinder nu när han börjar bli lite säkrare. Väldigt nöjd med honom. Grålle kändes fin, tycker fortfarande han blir lite seg i munnen, men det gäller mest att få honom ännu mer lydig för skänkeln. Det blir så tydligt när man rider på större banor där han tar varje chans han har för att få bestämma. Hoppade lite på honom också, där fokus var samma som i torsdag. Ha honom helt framme till handen och jag arbetar med min sits och position. Även han kändes fin!
 
Nu står transporten hemma vid stallet och jag har burit fram vinterdäcken, imorgon är det dags! De har varnat för både snöblandat regn och minusgrader så nu är det lika bra att få på vinterdäcken. 
 
Nu väntar en kort arbetsvecka för mig igen, min tredje vecka i rad när jag bara jobbar fyra dagar. Mycket skönt! Speciellt eftersom jag tävlar i helgen, så är det skönt att få fredagen till att hinna med lite allt möjligt. Inte nu i veckan, utan veckan efter det ska jag dessutom gå en utbildning i 5 dagar, där vi håller på 8-18 varje dag, så då kan det vara bra att få vila upp sig lite innan dess. 
 
Grålle <3
Sune <3
Som små hundar att ha med sig, så snälla!
Trött Björne efter många timmar i stallet