Helg och 5 år med Sune

Helgen har som vanligt gått väldigt fort. Igår hann jag med både att gå på marknad, men även åka hem och trimma Grålle. Han kändes helt OK, men inte helt nöjd då han blir ganska tung i handen.. Måste jobba bort det. Sune skrittades i vanlig ordning, sedan blev det att mocka stallet, byta vatten inne och ute, ta bort den tillfälliga hagen i Grålles hage samt hämta nytt kraftfoder. Vi ska nämligen testa St. Hippolyt på båda hästarna ett tag framöver, men skriver mer om det senare. 
 
Idag har jag varit tillsammans med Tessan och kollat på hopptävlingarna hos Sportriders. Kul att se, men tråkigt att själv inte kunna delta. Sune joggade jag lite lätt imorse och Grålle tömkördes nu på kvällskvisten. 
 
Idag har jag haft Sune i 5 år! Känns som om det inte var länge sedan alls, som han mer eller mindre dumpades i mitt stall en kväll. Tanken var inte att han skulle bli kvar, men ganska snabbt insåg jag vilken otroligt godhjärtad häst han var och är. Han kanske är den svåraste hästen jag haft, men även den häftigaste. Så otroligt rolig att arbeta med, och jag tror bara mer och mer på honom för varje träning han gör.