Valborg

Igår fick hästarna följa med hem för att trimma. Grålle testade jag ett nytt bett på, det så kallade flippan-bettet. Han fungerade bra på det, fick en fin känsla. Funderar på att testa träna på det också. Jobbade honom på marken, fick bakbenen på plats och tog några språng för att stämma av lite inför tävlingen på onsdag. Då går han en 120 på Sundbyholm. 
Sune fick följa med och jogga. Har mest ridit ut honom men nu ska han igång som vanligt och ville därför rida på bättre underlag där jag kunde jobba igenom honom lite mer. Kändes fin!
 
 
Medan jag fixade med transporten och drack en kopp kaffe med pappa fick hästarna gå och beta, väldigt nöjda hästar!
 
Idag är det Valborg, jag har varit i stallet i över 5 timmar, hjälpte Tessan som hade en sadelprovare på besök samt red ut båda hästarna. De kändes fina, lugnare arbete idag eftersom de trimmades igår. Nu ska jag snart iväg till en kompis för att grilla och umgås, hon bor precis vid stallet så det blir lätt att fixa alla kvällssysslor med hästarna. 
 
Önskar er en trevlig valborg!