Härlig start på veckan

Kontrollen av Grålle gick väldigt bra idag! Inga reaktioner på böjprov, mjuk och fin i kroppen, inga ömma punkter i nacken och fin vid longering. Han har svårare att få fram höger ben i yttervarv vid longering, något som troligtvis beror på nacken, men rörelsestörningen som fanns förra gången är mer eller mindre borta. Positiva nyheter!!! Så nu ska han trappas upp successivt, få börja hoppa mer för att så småning om få träna och tävla! Vi tar det i en lugn takt och är varsamma för "varningssignaler". Annars väntar kontroll igenom om 3 månader! Härliga nyheter en måndag som denna!
 
Båda hästarna blev vaccinerade idag, så nu väntar några lugnare dagar. Jag ska passa på att komma in i de nya rutinerna i och med nytt stall, men även pyssla mycket med grabbarna grus. 
 
 
Första arbetsdagen efter semestern gick bra. Man kom snabbt in i det och det var kul att träffa alla kollegor igen. Fick även ett ryck under arbetsdagen och bokade in en baskurs i Crossfit i helgen. 10h crossfit fördelat på 2 dagar - hejja! Jag har alltid tyckt Crossfit är roligt, och för att få träna här i Enköping måste man gå en baskurs. Så passar på att göra det nu, så jag kan vara med på pass sen när det passar både mitt och hästarnas schema. Det ska inte bli något krav utan mest en grej jag gör för att jag tycker det är kul. Ska bli spännande i helgen!
#1 - - Anna:

Heja! Crossfit är kul!!