Sune på gags

Igår var det träning med Sune hos Helena. Testade att rida på gag-bett eftersom han de senaste gångerna blivit alldeles för stark på pelham-bettet. Han kändes helt OK på gagset, men var kanske ändå inte det optimala för hans del. Men det var nyttigt att testa rida på det, och han kändes fin. 
Hoppningen gick bra, även om han var lite svår att få "på plats". Lite spänd och tittig, men ändå ganska bra. Det var en nyttig övning, och han hoppade fint. Sista rundan kändes väldigt bra, och lätt. Det gäller att jag slappnar av och litar på det jag gör. Det blir sakta men säkert bättre :-)
 
Imorse kl 06.00 var jag och tränade CrossFit. Härligt att kunna göra det innan det är dags att jobba, för att sedan kunna avsätta kvällen till hästarna. Sune ska skrittas ut idag och Grålle ska trimmas lite. Han var ganska dryg i måndags, så känner att jag behöver trimma igenom lite mer idag. I nästa vecka ska jag åka med honom till Helena för att få lite hjälp på marken. Det kommer göra oss gott :-)