Sunes träning i torsdags

Här kommer äntligen filmen från Sunes träning i torsdags. Han var duktig, även om han flera gånger tog bettet och drog iväg innan hinderna. Men nu lämnar jag över ansvaret till honom när han gör så, så att han får lära sig av sina "misstag". Vi hoppade bana på 1.10m vilket han gjorde bra, vi måste bara se till att kunna hålla oss i schack en hel bana och att han inte börjar köra sitt race mitt i allt. Men det blir sakta men säkert bättre :-)
 
 
Grålle var jättekonstig i torsdags när jag tog in honom från hagen. Han ville inte belasta vänster fram, han kunde inte böja huvudet till vänster, kunde inte höja huvudet utan stod med det i låg nivå. Han kunde inte heller gå rakt, utan välte till vänster. Jätteläskigt!! Vid en första anblick trodde vi han fått en fraktur i nacken. Mina veterinärer var bortresta, men hade telefonkontakt med Emilia som menade på att det kunde vara nackspärr. Vi avvaktade till fredagen, och då var han som vanligt igen?! Nu blir det utredning på onsdag för att se vad det kan vara.
 
Nu väntar en kortvecka för min del, jobbar måndag till onsdag, och onsdagen består av seminarium hos Microsoft och möten på em så den dagen går säkert fort :-) önskar er alla en fin vecka!