Duktig Grålle - men en känga till ryttaren

Ibland blir jag bara så irriterad på mig själv, hur svårt ska det vara att rida rätt tills efter mållinjen, och inte börja tänka för mycket innan sista hindret? Idag var det tydligen svårt för mig :-)
 
Hoppade en 1.20m på Jump Club. Testade mitt nya flippan-bett som jag fick tag på i söndags på hästloppisen. Jag testade det i söndags, och Grålle verkade väldigt nöjd med det. På framhoppningen var han superfin, lyssnade bra och hoppade fina språng. På banan blev han lite starkare, men jag tycker ändå jag fick tag på honom bra. Dock visste jag inte helt vart jag hade bromsen, men tycker ändå att vi fick till en hyfsad runda. Jag måste komma mer in i utomhus-tempot, och inte sitta och tjuvhålla. 
Jag tar helt på mig stoppet, jag slutar helt enkelt rida. Lägger fram handen, har dålig sist och inga ben - och Grålle som inte är någon självgående häst lär mig då en läxa. Så ja, bara att lägga på rutinkontot. Känns bra att vi ska tävla några klasser i helgen så vi får komma in i tävlingsandan igen. Har bestämt att han kommer gå en 120 per dag, fre-sön :-)
 
Sune red jag runt ån idag, han var OK, men inte helt där jag vill ha honom. Lite fjantig, som han blir när han inte är helt framme för skänkeln. Jobbade med mycket övergångar och på slutet kändes han bättre. Han får träna på torsdag, så tar jag beslut då om han ska tävla något i helgen. Han är annars anmäld till Jump Club nästa tisdag :-)