Lördag och mycket stall - precis som vanligt

Idag blev det stallet i tre omgångar, först mocka och fixa vatten på morgonen innan jag åkte in och jobbade ett par timmar. Efter lunch red jag båda hästarna runt vallen, och nu på kvällen när de skulle in passade jag på att klippa Grålle, spåna upp boxarna mer och diska ur vattenbaljorna i hagen och fylla på med nytt fräsht vatten. 
Valde att klippa Grålle då han fortfarande haft mycket päls och inte fäller, jobbigt när han går så pass mycket och att han ska behöva svettas. Han verkade tycka det var skönt att bli av med överflödig päls :-)
 
Hästarn kändes fina när jag red. Imorgon följer de med hem och trimmas på ridbanan. Nästa vecka tävlar Grålle tisdag samt fredag-söndag, Sune tävlar lördag. Riktigt laddade :-)
 
Bjuder på lite mobil-bilder!
 
Massa vatten till hagen går det åt denna säsong!
Gosarna här om dagen
Grålles nya tävlingsschabrak äntligen levererat! Mörkblått :-) (bilden är lite missvisande färgmässigt)
Nyklippt och inpackad i både täcke och hals från Back on Track
 
Imorgon ska jag på hästloppis, hoppas kunna fynda lite bett, träns och täcken. Sedan ska jag trimma hästarna hemma på ridbanan. En bra söndag väntar oss!
0 kommentarer publicerat i Min vardag
Taggar: LiLe Häst, helg, hästar, inspiration, ridsport