Lite frånvaro

Jag har varit lite frånvarande från bloggen, har varit en del annat som tagit tid helt enkelt. Vad har hänt den senaste tiden? Sune är helt igång och var hem och hoppade småhinder i onsdags. Det gjorde han gladeligen, och det känns inte alls som att han tappat något - skönt. 
 
Grålle tävlade en 120 på Sundbyholm i onsdags. Han kändes OK, han var felfri i grunden men rev 3 hinder i omhoppningen (?!). Hästen som aldrig brukar riva. Men han var väldigt framtung och stark, och blev mer framåt än uppåt. Så nu är det dags att försöka hitta ett nytt bett, där mina förhållningar faktiskt når fram. Testade ett annat sorts gagbett i torsdags, men det fungerade inte alls. Han blev bara stark och drog mig ur sadeln. Testade istället ett tvådelat bett med dubbla bettringar, det fungerade förvånadsvärt bra. Där kunde han inte dra mig ur sadeln, utan mina förhållningar gick igenom och han blev mer uppåt än framåt. Så det ska jag rida vidare på. 
 
Idag hade Grålle vilodag, Sune red jag runt ån. Båda hästarna fick nya skor, och jag jobbade fram till 21 nu ikväll. Måste in och jobba några timmar imorgon också, men är ledig tisdag och fredag nästa vecka så ska inte klaga :-)
 
Foto: TK Equestrian Photo
 
Vi ska jobba vidare och komma tillbaka till den fina form vi var i början av säsongen!