Första tävlingen inomhus

Tiden springer iväg, och med mycket att göra på jobbet känns det som att dagarna bara springer ifrån mig. Men jag försöker hinna med så mycket som möjligt. 
 
I söndags gjorde Sune höstens första tävling inomhus med bravur. Han var så avspänd och hoppade bra språng. Jag kunde rida honom som en normal häst, och det var helt klart en av hans bästa rundor på tävling. Han blev spänd över vattenmattan och petade det, blev springig efter det så jag fick lägga en volt för att kunna rida på hindret efter. Men i övrigt superfin!
 
Igår och idag har jag varit i Stockholm på utbildning i ett av de system vi har på jobbet. Två intensiva men väldigt lärorika dagar. Så nu ska det bli roligt att få använda sig av de nya kunskaperna på jobbet. En rolig grej var att utbildningen avslutades med en tävling. Tävlingen gick ut på att man skulle säga vilken funktion i systemet man ansåg hjälpte till i arbetet allra mest samt motivering till detta. För mig var det ett enkelt svar, CMDB med motivering från de slutsatset jag fick fram i min kandidatexamen. Det gav mig vinsten och en sprillans ny AppleTV 4K. Inte illa :-)
 
Imorgon är det träning med Sune. Grålle, som fått gå i hage som vanligt denna vecka, har hållt sig lugn och hoven läker fint. Han ska börja skrittas igång till helgen igen. I helgen är det tävlingsfritt, men jag ska åka iväg och kolla på ny transport och försöka hinna med att plugga inför mitt cert. Som sagt så springer tiden iväg och jag ska ha klarat det innan 31/12 för att få min bonus... Så gäller att fokusera nu!