v35

Veckan sprang iväg från mig på det viset att jag inte hunnit blogga något, men här kommer en uppdatering om veckan!
 
Tisdag: Sune var och tränade hos Helena. En nyttig träning speciellt för min del, då jag måste bli mycket mer stilla i hoppningen och låta honom göra jobbet. Jag litar inte helt på honom och vill gärna supporta lite för mycket, vilket gör att jag stör honom istället och han kan inte hoppa klart språnget och kanske petar. Helena menade på att jag skulle "åka häst" och inte sätta för mycket tryck i honom. Lättare sagt än gjort, men när jag väl fick till det kändes det SÅ enkelt och hoppningen blev super. 
Onsdag: Åkte jag till Helena och fick hjälp med markarbetet på Grålle. Ett oerhört givande pass, fick massor med hjälp och Grålle svarade superbra på träningen. Helena tyckte han såg fräshare ut nu än i våras så denna paus kanske gjort honom gott. 
Jobbade med markarbetet, att få honom mer aktiv med bakbenen och inte lika tung i handen. Jobbade mycket med sidvärtsrörelser och fick verkligen tänka på koordinationen på mig själv. Ibland blir det lite för tekniskt, och jag måste börja tänka efter vilka signaler jag ger. Fick till det och fick många tankeställare - superbra!! Resultatet av passet blev genomarbetad Grålle som travade av i en lång och låg form med aktiva bakben - mycket nöjd! Kommer fokusera nu under hösten med att få honom ännu bättre på marken och arbeta upp musklerna. Han får träna själv för Helena nu ett tag så vi verkligen befäster detta innan vi börjar hoppa mer. Hoppa kan han, nu bygger vi upp grunden igen för att kunna vara starka till nästa säsong!
 
Torsdag: Uteritter i strilregnet, nyharvade grusvägar dagen till ära. Hästarna pigga och glada trots en dag med skitväder. 
 
Lördag: Trim på ridbanan. På Grålle samma tänk som i onsdags, han var riktigt fin och jag fick till ridningen. Superkul! Sune var pigg och spookey, fick galoppera en del för att få honom lugn och avslappnad så han började jobba rätt med bakbenen. 
 
Söndag: Sune startade en 1.10m på Jump Club med ett stopp. Han tittade till och jag hade honom inte för benen. Hoppade i övrigt ganska bra, något kråkhopp men överlag fin! Jag var inte helt nöjd över känslan, men efter att ha pratat med Helena och sett filmen känns det bättre. Som Helena sa - det är svårt för Sune på det sättet att det är väldigt tittigt på Jump Club, och att han nu hoppar superfina språng och ändå tar sig igenom banan på ett bra sätt måste vi vara nöjda med. Mina förhoppningar innan kanske hade höjts, men jag är glad över de framsteg vi gör <3
  
Grålle red jag ut idag, jisses vad pigg han var. Tror han börjar få upp konditionen igen, haha. Har hunnit med en skogspromenad med Björne, tvätta och laga mat. Så det har varit en effektiv dag. Dags att planera kommande vecka med allt som händer.