En helt vanlig lördag...

.. som varit sådär lagom lugn och skön. Jag brukar gå upp vid kl. 7 på helgerna, även så idag. Hästarna fick sitt morgonhö och jag tog en längre frukost hemma i soffan framför en serie. Vid kl. 9 var jag redo att börja ta tag i dagens sysslor. Började med att harva och sladda ridbanan innan jag åkte vidare till Ikea för att komplettera gårdagens inköp av inredning till sadelkammaren. Väl hemma hann jag börja skruva lite innan mamma kom för lite kaffe och det blev en liten paus. Dessutom fick Björne stanna kvar hos mig, så han fick följa med och göra klart sadelkammaren.

Björne tyckte sig vara inbjuden till kaffet och tyckte fikabordet i sadelkammaren hade lagom höjd :-)
Dumle fick komma ut och jobba lite, idag hade jag schabrak på med en maggjord. Inga som helst problem utan det gick bra att longera honom i skritt på en större volt. Framsteg! På slutet släppte jag honom lös så han fick busa lite. Efter att jag var klar med Dumle byggde jag fram inför morgondagens löshoppning. Det är dags att introducera det för Dumle igen, han har bara löshoppat en gång tidigare så blir spännande att se om han kommer ihåg det. 
Han var mer road än vad han faktiskt ger sken av, haha
 
På eftermiddagen blev det mer kaffe, men då i trädgården och prata ikapp lite med grannen. Nu när vardagen är tillbaka hinner man inte träffas lika ofta så man får ta tillvara på de tillfällen som erbjuds :-)
 
Nu har jag ätit lunch/middag för en stund sedan, Björne har fått sin långpromenad och hästarna ska få sin kvällsmat om en stund innan det är dags att dejta kudden igen. En bra och effektiv dag, men lagom ansträngande. 
 
Dags att klä på sig regnkläderna och ge hästarna kvällsmat. Vi hörs!