Vad har hänt sedan sist?

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Det har hänt SÅ mycket, och jag som person tycker inte om förändringar så det har tagit tid att vänja sig med allt.

Sune blev såld i maj. Jag har arbetat med honom i över 6 år, men det släppte aldrig på tävlingsbanorna och det kändes inte som om han ville vara där. Då fattade jag beslutet att lägga ut honom på annons, och efter 2,5 vecka hade han flyttat till sin nya ägare. Allting gick snabbt, men han hamnade precis rätt och lever idag ett toppenbra liv på en herrgård en bit från Uppsala. Det är nära att hälsa på och han trivs super, och det blev helt rätt. Han kommer alltid ligga mig enormt varmt om hjärtat, en så unik och speciell häst som lärt mig massor. 

Sunes efterträdare visste jag väldigt tidigt skulle vara en unghäst. Jag älskar att jobba med yngre förmågor och få utbilda dem hela vägen. Jag föll för en 2-åring och efter lite funderande beslutade vi oss för att åka de 70 mil ner till Skåne för att kolla på honom. Att åka totalt 140 mil för att titta på en häst som går i en hage är nog det knäppaste jag gjort, men är så glad att vi gjorde det. För vi föll pladask för honom och i början av juli kom han upp till oss. Han har fått gå på bete hemma i Smedstorp, och snart är det dags för både installning och börja rida in honom. Jag ska presentera honom närmare i ett eget inlägg, men han kallas till vardags för Dumle.
Grålle har tyvärr fått galoppera vidare, och det gör så ont i hjärtat. Hans nackskada blev kraftigt försämrad och med en värdelös prognos hade jag inga val. Vi har arbetat med dåliga prognoser förut, men denna gång fick jag erkänna mig besegrad, oavsett hur ont det gjorde i hjärtat. Jag var tvungen att tänka på hans bästa, och Grålle fick sin sista tid i livet gå på bete med Dumle i Smedstorp och de gillade varandra starkt. Jag önskar att de fått mer tid tillsammans <3
En sista puss <3 
Den 11 juli skildes våra vägar åt för denna gång, men vi ses igen min älskling. Som jag saknar dig <3

I övrigt håller vi på att starta upp Stall Coloni igen! Hästarna har gått på bete sedan i juli, och vi håller på att fixa i ordning stallet. Även om det bara är 7 år sedan stallet byggdes och det har stått tomt i 2 av dessa år, så har det blivit slitet. Grålle och Lilleman hade en tendens att äta på väggarna och det ser idag väldigt fult ut. Det blir troligtvis till att byta lite plankor och se till att allting är på topp inför installningen.
Jag kommer ha stallet själv, men ha en häst inackoderad. Jag kommer ha två hästar snart igen, just nu har jag bara Dumle men i nov/dec är planen att jag får hem en häst för vidare utbildning och tävling. Ser MASSOR fram emot detta!

De senaste månaderna har jag fixat lite allt möjligt, vi började dessutom att bygga en ligghall. Våra sommarhagar har dåligt med skugga, och känner att det kan vara skönt med vindskydd i hagen de flesta dagar på året, så bestämde vi för att bygga en. Men, vi måste börja om från början... Kommer berätta mer om detta längre fram!

För min del blir nystart i och med att vi startar upp stallet, men även för att jag har nytt hästmaterial att jobba med. När jag startade den här bloggen för snart 8 år sedan var min tanke att dela med mig av alla delar kring stallbygget, vilket jag då gjorde. Stallet är nu byggt, och vi har gått in i en förvaltningsfas istället, så min fråga till er är: vad vill ni att bloggens huvudfokus ska vara? Ska det vara riktat mot stall/gård eller mot utbildning av hästarna? Eller en kombination?

0 kommentarer publicerat i Min vardag
Taggar: Stall Coloni, blogg, bruksbalken, hästar, hästgård, livsstil