2018 är igång

Att be om ursäkt för dålig uppdatering och skriva några ord om att jag ska bättra mig brukar inleda inläggen här. Men, vi lämnar det för jag kan inte lova att det kommer bli bättre - men rätt som det är kanske det dyker upp ett inlägg här :-)
 
Vägen leder oss framåt just nu. Grålle är igång i träning igen och Sune joggas igång. 2017 var ett ganska tufft år, Grålles säsong började fantastiskt bra - men gick över lika snabbt. Året kantades istället med rehab och behandlingar. Sune gick lite upp och ner, men utvecklades fantastiskt under året. Det var skönt att lämna ett kostsamt 2017 bakom sig och fokusera på 2018. 
 
Den här tiden förra året var hästarna igång och hoppade seriehoppningarna, det gör de inte i år. Vår tävlingssäsong kommer inte dra igång lika tidigt som föregående år, utan nu ligger fokus på uppbyggnad och att få starka och hållbara hästar inför framtiden. Tävlingar kommer så småning om, men det är ingen idé att stressa dit. Bättre att fokusera på grundarbetet, hästarna kan hoppa men behöver rätt förutsättningar för att göra det på bästa sätt. 
 
I övrigt grubblar jag en del just nu, över min såkallade karriär. Har lite vägval att ta ställning till och bestämma mig vad jag egentligen vill göra framöver. Berättar mer längre fram när jag har alla kort på borden! 
 
Äntligen är han igång igen!
 
Ikväll väntar det träning hos Helena. Grålle gör sin första gruppträning på nästan 9 (!) månader. Hoppas han kan hålla sig i skinnet!